perjantai 1. marraskuuta 2013

TV-sarjojen musiikista

Päivän teemana tänään on tv-sarjojen musiikki. TV-torstaissa kysytään minkä kappaleen tai yhtyeen olen löytänyt tv-sarjan avulla. Oma löytöni ei ole uusi, ja olen oikeastaan kuullut kappaleen ennen sarjan näkemistä. Pidän laulusta paljon, ja erityisesti pidän sen tunnelmasta. Ihastuin myös siihen miten mainiosti laulu sopii sarjan teemamusiikiksi ja kuvastaa sen henkilöitä. Kappaleen taustalla on Liisa Akimof (jonka kädenjälkeä näkyy ja kuuluu muutenkin sarjassa), mutta sen laulaa Tavaramarkkinoista tuttu Elisa Korjus. Tavaramarkkinoita olen fanitellut muutenkin (tässä blogissakin), mutta Elisalle ropisi kyllä lisää pisteitä tästä suorituksesta.

Kuva: cdon.com


Laulu on siis Harvoin Tarjolla -sarjan saman niminen teema



Toisessa musiikkihaasteessa sen sijaan on aiheena laulu, joka muistuttaa minua suosikkisarjastani. Alun perin kysymys kuuluu siis näin: Day 8 A song that reminds you of your favourite TV Show. Päivän haasteet tuntuivat sopivan yhteen, vaikkakin vaativat kovin erilaista pohdintaa osakseen.

Pitkällisen pohdinnan jälkeen nostan suosikkisarjakseni Twin Peaksin ja siitä minua muistuttaa Fire Walk With Me -elokuvasta ja soundtrackilta tutuksi tullut kappale A Real Indication. Kaikessa on kovin vahva Twin Peaks kytky toki. Kappalekin on Lynchin ja Badalamentin käsialaa ja esityskin Badalamentin. Kappale soi elokuvassa vajaan minuutin ajan Bobbyn teemana. Vuosien saatossa onnistuin sotkemaan asian mielessäni niin, että se oli jo sarjassakin aina Bobbyn liikkeiden taustalla (vähän samoin kuin esim. Audreylla oli oma teemansa). Näin ei kuitenkaan ollut, vaan tosiaan laulu soi ainoastaan Fire Walk With Men yhdessä kohtauksessa. Mutta näin ollen siis laulu muistuttaa minua tv-sarjasta. Lisätietoa kaikesta mahdollisesta Twin Peaks huuhaasta tuolta A Real Indication linkin takaa. Siellä myös Lynchin ja Badalamentin video kappaleesta sekä sanat.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti